Polityka prywatności strony internetowej HTTPS://DIAMOND.PL/

1. Postanowienia ogólne

1.1. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników korzystających ze strony internetowej https://diamond.pl/ (dalej: „Strona”), wewnętrznego portalu B2B dostępnego pod adresem https://izam.diamond.pl/login (dalej: „Portal B2B”) oraz sklepu dostępnego pod adresem https://outlet.diamond.pl (dalej: „Outlet”),  https://serwis.diamond.pl (Części serwisowe), a także zasady wykorzystywania plików cookies, wtyczek mediów społecznościowych i innych technologii.

1.2. Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowo Usługowe DIAMOND Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, przy ulicy Półłanki 62B, 30-858 Kraków, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000180170, NIP: 6762129480, REGON: 357112550, kapitał zakładowy w wysokości 4.245.500,00 zł (dalej: „Administrator”).

1.3. Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem e-mail: ado@diamond.pl, numerem telefonu: +48 12 442 00 59 lub pisemnie na adres siedziby.

1.4. Administrator dokłada wszelkich starań, aby chronić prywatność Użytkowników, stosując odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, utratą czy uszkodzeniem.

2. Definicje

2.1. Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, korzystająca ze Strony, Portalu B2B lub Outletu.

2.2. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych.

3. Rodzaje przetwarzanych danych osobowych

3.1. Dane podawane podczas rejestracji i logowania w Portalu B2B:

  • Imię i nazwisko
  • Nazwa firmy
  • Adres e-mail
  • Numer telefonu
  • Dane logowania (login, hasło)

3.2. Dane podawane podczas korzystania z formularza serwisowego na Stronie:

  • Imię i nazwisko
  • Adres
  • Adres e-mail
  • Numer telefonu
  • Załączony dowód zakupu w postaci pliku

3.3. Dane podawane podczas korzystania z Outletu:

  • Adres e-mail
  • Imię i nazwisko
  • Numer telefonu
  • Dane adresowe do wysyłki
  • Dane adresowe do faktury VAT

3.4. Dane zbierane automatycznie podczas korzystania ze Strony:

  • Adres IP
  • Typ przeglądarki
  • Informacje o systemie operacyjnym
  • Pliki cookies i inne technologie śledzące

3.5. Dane zbierane w ramach logów serwera:

  • Adres IP Użytkownika
  • Rodzaj platformy i przeglądarki internetowej
  • Dostawca Internetu
  • Adres strony internetowej, z której Użytkownik został przekierowany na Stronę
  • Data i godzina dostępu

3.6. Dane zbierane za pośrednictwem wtyczek mediów społecznościowych:

  • Adres IP urządzenia Użytkownika
  • Identyfikator przeglądarki
  • Data i godzina przeglądania Strony
  • Inne dane zbierane przez dostawców mediów społecznościowych

4. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych

4.1. Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane w następujących celach:

  • Umożliwienie korzystania ze Strony i jej funkcjonalności, w tym rejestracji i logowania do Portalu B2B oraz Outletu – Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (wykonanie umowy).
  • Realizacja zgłoszeń serwisowych i reklamacyjnych Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO (wykonanie umowy oraz wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze).
  • Udzielanie odpowiedzi na zapytania Użytkowników – Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b) lub f) RODO (wykonanie umowy lub prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na komunikacji z Użytkownikami).
  • Przesyłanie informacji handlowych i marketingowych (jeśli Użytkownik wyraził na to zgodę) – Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda Użytkownika).
  • Analiza statystyk korzystania ze Strony w celu jej ulepszaniaPodstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na poprawie funkcjonalności Strony).
  • Zapewnienie bezpieczeństwa korzystania ze Strony i systemów informatycznych – Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
  • Wykorzystanie wtyczek mediów społecznościowych w celu umożliwienia Użytkownikom korzystania z funkcji społecznościowych oraz prowadzenia działań marketingowych – Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na promocji własnych usług).

5. Wtyczki mediów społecznościowych

5.1. Obecność wtyczek: Na Stronie zamieszczone są wtyczki mediów społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest i LinkedIn.

5.2. Zakres danych zbieranych przez wtyczki: Podczas korzystania ze Strony, za pomocą tych wtyczek, pewne informacje o Użytkowniku, takie jak adres IP urządzenia, identyfikator przeglądarki, data i godzina przeglądania Strony, mogą być przekazywane do dostawców mediów społecznościowych.

5.3. Przekazywanie danych bez logowania: Dostawcy mediów społecznościowych mogą otrzymywać informację, że przeglądarka Użytkownika wyświetliła Stronę, nawet jeśli Użytkownik nie posiada profilu u danego dostawcy lub nie jest u niego zalogowany.

5.4. Aktywność Użytkownika: Naciśnięcie na wtyczki mediów społecznościowych powoduje nawiązanie bezpośredniego połączenia z serwerami tych dostawców, którzy mogą zbierać dodatkowe dane z urządzenia Użytkownika.

5.5. Brak wpływu Administratora: Administrator nie ma wpływu na zasady przetwarzania danych przez tych dostawców. Zalecamy zapoznanie się z politykami prywatności tych podmiotów przed skorzystaniem z wtyczek.

5.6. Polityki prywatności dostawców wtyczek:

5.7. Rekomendacje dla Użytkowników: Jeśli Użytkownik nie chce, aby dostawcy mediów społecznościowych zbierali dane dotyczące jego aktywności na Stronie, powinien wylogować się ze swoich kont w tych mediach przed odwiedzeniem Strony lub skorzystać z odpowiednich ustawień w swojej przeglądarce, blokujących wtyczki.

6. Pliki cookies i podobne technologie

6.1. Informacje ogólne: Strona korzysta z plików cookies oraz innych podobnych technologii w celu zapewnienia Użytkownikom najwyższego standardu usług.

6.2. Cel wykorzystania cookies: Pliki cookies są wykorzystywane do personalizacji treści i reklam, oferowania funkcji społecznościowych oraz analizy ruchu na Stronie.

6.3. Zarządzanie plikami cookies: Użytkownik może zarządzać plikami cookies poprzez ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub za pomocą narzędzi udostępnianych przez Administratora.

6.4. Operatorzy usług zarządzania cookies:

  • Dla Strony: Serwis CookiebotCOOKIEBOT Usercentrics A/S Havnegade 39 1058 Copenhagen Denmark
  • Dla Outletu: Firma Comarch Comarch S.A. Al. Jana Pawła II 39 A 31 – 864 Kraków Polska

6.5. Szczegółowe informacje: Więcej informacji na temat wykorzystywanych plików cookies oraz sposobów ich wyłączania znajduje się w Polityce Cookies dostępnej na Stronie.

7. Odbiorcy danych

7.1. Dane osobowe Użytkowników mogą być przekazywane następującym odbiorcom:

  • Podmiotom przetwarzającym dane na zlecenie Administratora, takim jak:
  1. Dostawcy usług IT: hosting oraz newsletter
  2. Firmy kurierskie i pocztowe (w przypadku realizacji wysyłki)
  3. Firmy obsługujące płatności elektroniczne (jeśli dotyczy)
  4. Podmioty świadczące usługi marketingowe i analityczne
  5. Podmioty świadczące usługi płatności
  • Organy publiczne i instytucje uprawnione do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa.

7.2. Obowiązki odbiorców danych: Wszystkie podmioty, którym powierzane są dane osobowe, zobowiązane są do ich odpowiedniego zabezpieczenia i przetwarzania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

7.3. Informacje o dostawcach usług IT:

  • Hosting Outletu (outlet.diamond.pl) jest realizowany przez firmę COMARCH Sp. z o.o. Al. Jana Pawła II 39 A 31 – 864 Kraków Polska
  • Hosting Strony (diamond.pl) jest realizowany przez firmę DigitalOcean LLC, z siedzibą pod adresem 101 Avenue of the Americas, 2nd Floor, New York, NY 10013, VAT ID: EU528002224.
  • Operator newslettera: MailerLite Limited, spółka zarejestrowana w Irlandii pod adresem 38 Mount Street Upper, Dublin 2, D02 PR89 Irlandia.

8. Przekazywanie danych poza EOG

8.1. Dane osobowe Użytkowników nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG), chyba że jest to konieczne i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

9. Okres przechowywania danych

9.1. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, w tym:

  • Dane związane z rejestracją i korzystaniem z Portalu B2B oraz Outletu – przez czas istnienia konta Użytkownika oraz po jego usunięciu przez okres wymagany przepisami prawa lub do momentu przedawnienia roszczeń.
  • Dane związane z realizacją zgłoszeń serwisowych i reklamacyjnych – przez okres wymagany przepisami prawa, w tym do momentu przedawnienia roszczeń.
  • Dane przetwarzane na podstawie zgody – do momentu jej wycofania.

9.2. Po upływie powyższych okresów dane mogą być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

10. Prawa Użytkowników

10.1. Użytkownikom przysługują następujące prawa:

  • Prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii.
  • Prawo do sprostowania (poprawienia) swoich danych.
  • Prawo do usunięcia danych (tzw. „prawo do bycia zapomnianym”) w przypadkach określonych w art. 17 RODO.
  • Prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
  • Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora.
  • Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej cofnięciem.
  • Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych narusza przepisy RODO.

10.2. Kontakt w sprawie praw Użytkownika: W celu realizacji powyższych praw Użytkownik może skontaktować się z Administratorem poprzez:

  • Adres e-mail: ado@diamond.pl
  • Adres pocztowy: ul. Półłanki 62B, 30-858 Kraków
  • Numer telefonu: +48 12 442 00 59

11. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych

11.1. Dobrowolność podania danych: Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do korzystania z określonych funkcjonalności Strony, takich jak:

  • Rejestracja i korzystanie z Portalu B2B oraz Outletu.
  • Składanie zapytań i reklamacji poprzez formularz serwisowy.
  • Otrzymywanie informacji handlowych (po wyrażeniu odpowiedniej zgody).

11.2. Konsekwencje niepodania danych: Brak podania wymaganych danych może uniemożliwić realizację powyższych usług. Administrator każdorazowo określa dane, które są niezbędne do świadczenia danej usługi.

12. Przechowywanie danych Portalu B2B

12.1. Bezpieczeństwo danych: Dane Portalu B2B są przechowywane wewnątrz PPHU DIAMOND Sp. z o.o., w centralnej oraz zapasowej serwerowni, zapewniającej odpowiedni poziom bezpieczeństwa danych.

13. Logi serwera

13.1. Zbieranie danych w logach: Podczas korzystania ze Strony, Portalu B2B oraz Outletu, automatycznie zbierane są informacje dotyczące Użytkownika, które mogą być przechowywane w tzw. logach serwera.

13.2. Zakres danych: Informacje zawarte w logach mogą obejmować m.in. adres IP Użytkownika, rodzaj platformy i przeglądarki internetowej, dostawcę Internetu, adres strony internetowej, z której Użytkownik został przekierowany na Stronę, datę i godzinę dostępu.

13.3. Brak identyfikacji Użytkownika: Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi Użytkownikami i nie są wykorzystywane przez Administratora w celu identyfikacji Użytkownika.

13.4. Cel przetwarzania logów: Administrator przetwarza informacje z logów w celach technicznych, administracyjnych, na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa systemu informatycznego oraz zarządzania systemem.

14. Bezpieczeństwo danych

14.1. Środki bezpieczeństwa: Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić ochronę danych osobowych przed przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem, utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem lub dostępem.

14.2. Dostęp do danych: Dostęp do danych osobowych mają wyłącznie upoważnione osoby, zobowiązane do zachowania poufności.

15. Zmiany w Polityce Prywatności

15.1. Prawo do wprowadzania zmian: Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce Prywatności.

15.2. Informowanie o zmianach: O wszelkich istotnych zmianach Użytkownicy zostaną poinformowani poprzez opublikowanie nowej treści Polityki Prywatności na Stronie.

15.3. Data ostatniej aktualizacji: Data ostatniej aktualizacji: 07.10.2024

16. Kontakt z Administratorem

16.1. Dane kontaktowe:

  • Adres pocztowy: Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowo Usługowe DIAMOND Sp. z o.o., ul. Półłanki 62B, 30-858 Kraków
  • Adres e-mail: ado@diamond.pl
  • Numer telefonu: +48 12 442 00 59

17. Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji i profilowaniu

17.1. Brak profilowania: Dane osobowe Użytkowników nie są wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.

18. Postanowienia końcowe

18.1. Zastosowanie przepisów prawa: W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką Prywatności zastosowanie mają przepisy RODO oraz inne obowiązujące przepisy prawa polskiego.

18.2. Zgodność z RODO: Niniejsza Polityka Prywatności jest zgodna z przepisami wynikającymi z art. 13 ust. 1 i ust. 2 RODO.

Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowo Usługowe DIAMOND Sp. z o.o.

Data publikacji: 08.10.2024